Relevator är en digital marknadsplats som gör begagnad lagerautomation attraktivt och tillgängligt för e-handlare, grossister och industrier som vill automatisera sitt lager. Genom stödtjänster för både köpare och säljare kvalitetssäkrar vi alla affärer som sker på vår marknadsplats.
Nu söker vi en Digital Marketing Manager vars ansvarsområde kommer vara allt som berör Relevators hemsidor och digitala närvaro med huvudfokus på marknadsföring.
Om rollen
Denna tjänst innebär en bred roll inom digital marknadsföring och affärsutveckling online. Som Digital Marketing Manager blir ditt ansvar att driva Relevators marknadsplats och alla digitala aspekter av verksamheten. Den huvudsakliga drivkraften i Relevators tillväxt ska komma från online-initiativ och ambitionen är att bolaget ska vara ledande inom området jämfört med branschkollegor.
I rollen som Digital Marketing Manager på Relevator blandas marknadsföringsinsatser med kravställande mot samarbetspartners. Arbetsuppgifterna innefattar klassisk digital marknadsföring så som SEO-optimering och konfigurering av SEM/PPC-kampanjer kombinerat med att kravställa och leda utvecklingsprojekt som utförs av vår webbyrå och marknadsbyrå.
Du kommer jobba tillsammans med bolagets VD samt två affärsutvecklare som aktivt arbetar med att driva affärer till och genom våra hemsidor.
Ansvarsområden:
- Skapande och modererande av innehåll på Relevators hemsidor
- SEO-optimering
- Konfigurering av SEM/PPC-kampanjer
- Content marketing
- Analys och uppföljning, t.ex. i Google Analytics
- Projektledning i samarbete med webbyrå och marknadsbyrå
Din profil
För att trivas i rollen ska du vara intresserad av att få jobba i en liten men snabbväxande organisation. Vi tror att du har en utbildning inom web/marknadsföring samt minst 3-5 års erfarenhet av att jobba i en organisation som driver försäljning online. Gillar du att jobba hands-on med digital marknadsföring, förbättring av hemsidor, samt drivs av att se ökad försäljning och besökarsiffror så har vi en match.
Vi värdesätter nedan egenskaper i rekryteringen:
- Affärsinriktad
- Hands-on
- God skriflig förmåga i både svenska och engelska
- Analytisk
- Prestigelös